Ljudje smo bitja odnosov, zato je kompetenca “stik z drugimi” ključna za naše odnose. V odnose z drugimi vstopamo vsak dan, tako doma, kot v službi, s prijatelji, znanci, neznanci.
BREZ STIKA ODNOSOV SPLOH NE BI BILO
Lahko bi rekli, da je stik, lepilo odnosa, ki omogoča, da odnos steče, v njem izpolnjujemo potrebe po bližini, sočutju, želenosti, ljubljenosti. Prav zaradi tega je kompetenca stik z drugimi ena izmed pomembnih kompetenc SOCIALNE dimenzije emocionalne inteligentnosti
Brez nje ne moremo biti v odnosih oz so naši odnosi otežkočeni, v njih se počutimo neprijetno. Rekli bi lahko, da je ena temeljnih življenjskih kompetenc in nujna za bivanje.
Je ključna pri vodenju in delu z ljudmi in za lepše in pristnejše bivanje je potrebna v vseh naših odnosih, tako zasebnih kot poslovnih.
KAJ VSEBUJE KOMPETENCA STIK Z DRUGIMI?
- prepoznavanje in razumevanje različnih čustvenih stanj sogovornika (žalost, jeza, veselje, strah)
- navezavo stika in ustrezne odzive na čustvena stanja sogovornika
- zmožnost aktivnega poslušanja in slišanja sogovornika ter iskrenega izražanja misli, občutkov in pričakovanj v komunikaciji, četudi so drugačna od sogovornikovih
- zmožnost vzpostavitve prave bližine, kontakta, povezanosti, uglašenosti in ravnovesja v odnosu
BODIMO AVTENTIČNI V POVEZOVANJU Z DRUGIMI
Naša temeljna potreba je potreba po stiku, bližini, povezanosti.
Za pristno povezanost in sprejemanje drugih je potrebno najprej pristno sprejemanje sebe, samospoštovanje in samozavedanje. Bolj kot sebe zmoremo sprejemati v polnosti, bolj bomo lahko se povezovali in sprejemali druge in gojili zadovoljstvo v odnosih.
Namenjamo svoj čas, energijo za odnose, v katerih steče energija spoštovanja, cenjenosti in pristnosti. Po drugi strani prepoznajmo odnose, v katerih izgubljamo sebe in svojo dragoceno energijo ter spoštovanje, da se iz njih pravočasno in dostojno umaknemo.
KRATKA VAJA
- Kako bi odgovorili na spodnja vprašanja na lestvici od 1 (zelo redko oz ne velja zame) do 5 (zelo pogosto velja zame):
- Dobro zaznam razpoloženje med ljudmi.
- Dobro prepoznam čustveno stanje sogovornika in temu prilagodim način komunikacije in sodelovanja.
- V odnosu se zmorem izražati iskreno, četudi čutim, da to sogovorniku ne ustreza najbolj.
- Zmorem navezati stik in spregovoriti z jeznim sogovornikom.
Za konec še video Teal Swan o temu, kaj je pomembno pri vzpostavljanju stika s sogovornikom